Wednesday 21 April 2010

Tests met gebruiker 2



Methode:
De kwikschakelaar. (de vorige met "schommelende knuffel werkte niet)

Idee:

Océan speelt met hangende bol waardoor de kwikschakelaar beweegt en schakelt.

Probleem:
Om de één of andere reden bemerkt océan niet dat er iets voor haar hangt.
Ze wordt daardoor niet getriggerd om naar de bal te grijpen.

----------------------------------------------------






Methode:
De toeter. (vorige test was het niet duidelijk waar ze moest slaan => geen resultaat)

Idee:

Door de toeters in een smallere buis te plaatsen, is er een duidelijk aandachtspunt.

Succes:
Eerst had ze het moeilijk (film 1), maar daarna blijkt een succes te zijn, ze kijkt gericht en onderneemt dan actie (film 2). Na dit tweede filmpje kon ze het volledig zelfstandig.

Probleem:
De 'slurf' met toeters zal vast gemaakt moeten worden.

--------------------------------------------------------









Methode:

Magneetschakelaar. (Bij de vorige test was niet duidelijk waar ze moest grijpen en de magneten waren te zwak)

Idee:

De rode punt moet de aandacht trekken + sterkere magneten rond handje.

Succes:
Er werd een rood stuk stof onder de knuffel gelegd omdat ze niet met haar handje (magneten) aan de vijzen van haar tafeltje zou vasthangen.
Daardoor was effect van rode punt weg, zag ze geen aandachtspunt (film 1)
Een ander stuk stof had wel resultaat (film 2 en 3)

Probleem:
Enkel succes als ze met linker handje slaat.
Magneten rond beide handjes zou handjes naar elkaar trekken. (door sterke magneten)


Opmerkingen:
- ze laat haar handje liggen op de trillende knuffel
- de schakelaar schakelt als de magneet opnieuw weg van de knuffel gaat. (is niet echt logisch voor haar, komt doordat we met een normal closed schakelaar werken)

------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment